Zoeken in deze blog

dinsdag 12 juli 2011

DIY: waterfall vlecht



Ik heb zelf wel eens kleine vlechtjes in mijn haar, met verder losvallend haar en toen ik deze waterfall vlecht zag, dacht ik meteen: wauw dit moet ik zeker een keer uitproberen deze zomer!
Het is niet echt gemakkelijk voor een amateur (zoals ik) maar men zegt dat als je het meerdere keren hebt gedaan, je het na verloop van tijd in 5 minuten zo'n mooie vlecht kunt maken.
Zoals altijd dus: oefening baart kunst!
Hier de uitleg van stralendhaar.nl om zelf een waterfall vlecht te maken.

Stap 1: Neem een haarlok vooraan het hoofd en verdeel in drie delen.

Stap 2: Vlecht 2 slagen.

Stap 3: Neem een nieuwe lok boven de vlecht en voeg samen met de bovenste lok die je al vasthebt.

Stap 4: Laat de onderste lok helemaal los (of laat hem vasthouden door de persoon die je aan het vlechten bent).

Stap 5: Neem een nieuwe lok onder de vlecht en gebruik die als derde lok voor de vlecht.

Stap 6: Neem bovenaan weer een nieuwe lok en voeg die toe.

Stap 7: Herhaal stap 4 tot 6 tot de vlecht zo lang is als je graag wilt.

Helemaal rond het hoofd of langs één kant? Natuurlijk beslis je zelf waar je stopt. Aan het einde kan je ofwel verdergaan met een gewone vlecht, of het haar vastmaken met een elastiekje, klem of haarspeldjes. Verspreid de gevlochten lokken door de rest van het haar voor de ultieme watervallook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten